• سه شنبه ٣١ مرداد ١٤٠٢-١٠:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٣٨٩
اقراریان به استناد امضاء 11 عضو شورا تذکر داد:3-172

عملکرد شهرداری تهران در برخورد با سد معبرها ضعیف است

رئیس کمیته نظارت شورا عملکرد شهرداری تهران در برخورد با مسئله سد معبر را مورد انتقاد قرار داده و در این باره به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در خصوص شرایط نامناسب سد معبر در شهر تهران، متذکر شد: مطابق تبصره یک ماده پنج، شهرداری موظف است از ایجاد سد معبر جلوگیری کند اما گزارش‌ها حاکی از خلاف این اصل قانون است، یعنی عواملی در شهرداری با دریافت رشوه از انجام وظیفه خود سرباز می‌زنند. تاکنون تذکرات بسیاری در موضوعات مختلف در صحن شورا داده شده اما در نهایت چه خروجی و پیامدی داشته است؟ 
اقراریان در ادامه در قالب تذکری خطاب به شهردار تهران، اظهار داشت: با عنایت به تبصره یک قانون 55 شهرداری‌ها در خصوص سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها، نظر به ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران نسبت به عملکرد و مدیریت شهرداری تهران در موضوع برخورد مناسب با مسئله سد معبر و نیز با توجه به اعتراض مکرر مردم و شهروندان گرامی در خصوص موضوع فوق تذکر داده می‌شود. 
رئیس کمیته نظارت شورا با تأکید بر اینکه موضوع سد معبر مسئله‌ای است که وظیفه شهردار تهران است، تصریح کرد: امروز که ما در شهرداری تهران با عناوینی مسئولیت سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها را در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر عهده می‌گیریم، بهتر است در ابتدا به وظایف قانونی خود عمل کرده و سپس وارد حوزه‌هایی شویم که مربوط به دستگاه‌های دیگر است. 
وی تاکید کرد: مادامی که ما به وظیفه قانونی خود به درستی عمل نکنیم، نمی‌توانیم وظایف سایر دستگاه‌ها را انجام دهیم. گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که گویا عواملی در شهرداری تهران با دریافت رشوه تمایل چندانی به حل مسئله سد معبر در شهر تهران ندارند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: